Voorwaarden
Algemene voorwaarden
Lees de volgende belangrijke algemene voorwaarden voordat u iets op onze website koopt en controleer goed of ze alles bevatten wat u wilt en niets waarmee u niet akkoord wilt gaan.
In deze algemene voorwaarden wordt het volgende uiteengezet:
uw wettelijke rechten en verantwoordelijkheden; onze wettelijke rechten en verantwoordelijkheden; door de wet vereiste belangrijke informatie.
In deze algemene voorwaarden:
betekent 'wij/we', 'ons' of 'onze' Henchman Europe B.V. (zie hieronder voor meer informatie); en
betekent 'u' of 'uw' de persoon die onze site gebruikt om producten van ons te kopen; en
betekent 'product/goed' of 'producten/goederen' elk (alle) product(en) dat (die) u koopt op onze website en/of per telefoon of e-mail.
Indien u één of meerdere van deze voorwaarden niet begrijpt en hierover contact met ons wilt opnemen, dan kunt u dit doen per:
E-mail: info@henchman.nl. Wij proberen binnen twee werkdagen te reageren; of
telefonisch: +31 207930185, van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur.
Wie zijn wij?
Wij zijn Henchman Europe B.V., een besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid naar Nederlands recht, met statutaire zetel en hoofdvestiging in Haelen (Nederland), ('Henchman'), ingeschreven in de Nederlandse Kamer van Koophandel onder nummer 88425827.
Onze statutaire zetel is gevestigd te: Roermondseweg 28, 6081 NV Haelen.
Ons btw-nummer is: NL864619856B01
De details van deze algemene voorwaarden zullen niet door ons worden gedeponeerd bij enige relevante instantie.
- Inleiding
Wanneer u producten koopt op onze website gaat u wettelijk akkoord met deze algemene voorwaarden.
Deze algemene voorwaarden zijn beschikbaar in het Engels en het Nederlands. Deze algemene voorwaarden zijn niet van toepassing op andere talen.
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke offerte/aanbieding van Henchman en elke met Henchman gesloten overeenkomst.
Bij de aankoop van producten gaat u ook wettelijk akkoord met:
- additionele voorwaarden die deze algemene voorwaarden aanvullen of vervangen. Wij zullen contact met u opnemen indien wij van plan zijn om deze te stellen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand, en
- eventuele specifieke voorwaarden die op bepaalde producten van toepassing zijn. Mocht u deze specifieke voorwaarden willen inzien dan verwijzen wij u naar de desbetreffende webpagina voor deze producten.
Alle bovengenoemde documenten en/of informatie maken/maakt deel uit van dit contract alsof zij hier volledig uiteengezet zijn.
- Informatie die wij u verstrekken
Volgens de wet, boek 6 van het Nederlands Burgerlijk Wetboek, moeten wij u bepaalde belangrijke informatie geven voordat er een wettelijk bindend contract tussen u en ons tot stand komt. Indien u deze belangrijke informatie wilt inzien, dan kunt u:
- de bevestigings-e-mail lezen (zie clausule 4.3), en/of contact met ons opnemen via de contactgegevens bovenaan deze pagina.
De belangrijkste informatie die wij u bij wet geven, maakt deel uit van deze algemene voorwaarden (alsof ze hier volledig uiteengezet is).
Als wij belangrijke informatie moeten wijzigen nadat een wettelijk bindend contract tussen u en ons is gesloten, kunnen wij dit alleen doen indien wij dit schriftelijk met u overeenkomen.
- Uw privacy en persoonlijke gegevens
Ons privacybeleid is beschikbaar op onze website:
Uw privacy en persoonlijke gegevens zijn heel belangrijk voor ons. Alle persoonlijke gegevens die u ons verstrekt worden behandeld in overeenstemming met ons Privacybeleid, waarin wordt uitgelegd welke persoonlijke gegevens wij van u verzamelen, hoe en waarom wij dergelijke gegevens verzamelen, opslaan, gebruiken en delen, wat uw rechten zijn aangaande uw persoonlijke gegevens en hoe u contact met ons en de toezichthoudende autoriteiten kunt opnemen voor vragen of klachten over het gebruik van uw persoonlijke gegevens.
- Producten bij ons bestellen
Hieronder zetten we uiteen hoe een wettelijk bindend contract tussen u en ons tot stand komt.
U plaatst op onze website, per e-mail of telefonisch een bestelling. Bekijk en controleer uw bestelling zorgvuldig voordat u deze plaatst. Als u toch een fout heeft gemaakt en deze moet corrigeren, dan kunt u dat doen voordat wij uw bestelling aanvaarden.
Wanneer u uw bestelling plaatst, zullen wij u een ontvangstbevestiging per e-mail sturen. Deze ontvangstbevestiging betekent echter niet dat uw bestelling aanvaard is.
Het kan zijn dat wij contact met u opnemen omdat wij uw bestelling niet aanvaarden of niet kunnen aanvaarden. Dit kan bijvoorbeeld om de volgende redenen zijn:
- de producten zijn niet beschikbaar;
- wij kunnen uw betaling niet goedkeuren;
- u mag de producten niet van ons kopen;
- wij mogen de producten niet aan u verkopen;
- u heeft te veel producten besteld, of
- er is een fout gemaakt in de prijsstelling of de beschrijving van de producten.
De bestelling is aanvaard wanneer u een bevestigings-e-mail van ons heeft ontvangen ('bevestigings-e-mail'). Zodra u de bevestigings-e-mail heeft ontvangen is er een wettelijk bindend contract ('contract') tussen u en ons van kracht en zullen wij de producten naar u verzenden.
- Voorwaarden voor gratis terugzending of omruilen
Als u een in Nederland gevestigde klant bent en u heeft uw Henchman producten gekocht via www.henchman.nl, dan heeft u het recht deze gratis aan ons te retourneren als u niet tevreden bent. U dient ons hierover binnen 14 dagen na ontvangst van de levering te informeren (zie hieronder). Dit is in aanvulling op uw wettelijke rechten en wij accepteren retourzendingen zelfs als de producten gebruikt zijn.
U heeft bovendien het recht om uw producten te ruilen voor een ander model, maat, type etc.... ('vervangend product'). In dat geval moet het prijsverschil aan ons worden betaald voordat wij het vervangend product naar u sturen. Als het vervangend product goedkoper is dan het oorspronkelijk gekochte product, storten wij het prijsverschil terug op via de door u oorspronkelijk gebruikte betaalwijze. Met inachtneming van deze algemene voorwaarden is een omruiling, aangevraagd binnen een termijn van 14 dagen, gratis.
Om het recht op teruggave of omruiling uit te oefenen, moet u ons binnen 14 dagen na ontvangst van de levering op de hoogte stellen van uw beslissing om uw product terug te geven of te vervangen door een duidelijke kennisgeving die u per e-mail stuurt aan: henchman@yourhelpdesk.eu
Ons aanbod voor een gratis teruggave of omruiling is beperkt tot één keer per klant. Als u aanvullende producten van ons koopt of nadat wij de oorspronkelijk door u bestelde producten hebben geruild, kunt u nog steeds ongebruikte producten retourneren in overeenstemming met de bepalingen van onze standaard algemene voorwaarden, maar hiervoor kunnen transportkosten van € 60,- in rekening worden gebracht. Wij accepteren geen verdere retourzendingen voor gebruikte producten, tenzij wij hiertoe wettelijk verplicht zijn.
Als u een terugbetaling aanvraagt binnen de periode van 14 dagen, zoals hierboven uiteengezet, vergoeden wij de totale kosten van uw retourzending, inclusief alle verzendkosten. Daarnaast halen wij uw producten gratis op.
Bovendien accepteren wij ongebruikte goederen als retour na de periode van 14 dagen tot maximaal 28 dagen na de datum van levering, indien zij in hun oorspronkelijke verpakking in verkoopbare staat worden geretourneerd. U bent verantwoordelijk voor de retourkosten van de producten die u gedurende deze periode wilt retourneren. Op verzoek komen wij de door u ongewenste producten graag ophalen tegen een afhaalvergoeding van € 60,- incl. BTW. Verzendkosten voor vervangende producten binnen deze tijdsperiode worden in rekening gebracht tegen ons standaardtarief van € 60,- incl. BTW.
Alle terugbetalingen worden binnen 10 werkdagen na ontvangst van uw geretourneerde producten verwerkt, maar houd er rekening mee dat de werkelijke tijd voor het ontvangen van uw terugbetaling via uw oorspronkelijke betaalmethode kan variëren en afhankelijk is van uw betalingstype en betaalprovider.
- Levering
Wij gebruiken derden om onze producten aan u te leveren. De geschatte leverdatum van de producten wordt vermeld in de bevestigings-e-mail.
Indien er iets gebeurt dat:
- buiten onze controle ligt en
- de geschatte leverdatum beïnvloedt,
zullen wij een herziene geschatte leverdatum aan u doorgeven. Tijd wordt niet als essentieel beschouwd.
De levering van de producten vindt plaats op het moment dat wij deze afleveren op het adres dat u aan ons heeft doorgegeven.
Indien wij de door u bestelde producten niet binnen 30 dagen na de bevestigings-e-mail kunnen leveren, annuleren wij uw bestelling, informeren wij u over deze annulering en betalen wij u binnen 10 dagen nadat wij u hebben laten weten dat uw bestelling is geannuleerd terug, tenzij wij iets anders met u overeengekomen zijn.
Mocht er niemand aanwezig zijn op het afleveradres dat u bij uw bestelling opgegeven heeft, neem dan contact met ons op via de contactgegevens [bovenaan deze pagina]. U bent verantwoordelijk voor de producten vanaf het moment dat de levering heeft plaatsgevonden. Dit betekent dat het risico met betrekking tot de producten op u overgaat vanaf het moment dat u de producten in bezit neemt.
Wij kunnen uw producten in delen/termijnen leveren. Als u wilt controleren of uw producten op deze manier kunnen worden geleverd, klikt u tijdens het online afrekenen op de [vul gegevens in zoals 'belangrijke informatie' knop].
- Betalen
Wij accepteren de volgende betaalmethoden: VISA, iDeal, Mastercard, American Express en BACS. Wij kunnen voor bepaalde bestellingen akkoord gaan met andere betaalmethoden.
Wij zullen al het redelijke doen om ervoor te zorgen dat alle informatie die u ons geeft bij het betalen voor de producten veilig is door gebruik te maken van een versleuteld, veilig betalingssysteem. Echter, bij afwezigheid van nalatigheid van onze kant, niet-nakoming door ons van dit contract of ons Privacybeleid (link hier) of schending door ons van onze plichten krachtens de toepasselijke wetgeving, zijn wij niet wettelijk aansprakelijk jegens u voor enig verlies dat u kunt lijden als een derde onbevoegd toegang krijgt tot informatie die u ons heeft verstrekt.
Uw creditcard of betaalkaart wordt op het moment van bestellen belast.
Alle betalingen met een credit card of betaalkaart moeten door de relevante kaartverstrekker worden goedgekeurd. Het is mogelijk dat wij daarnaast extra veiligheidsmaatregelen moeten nemen via:
Verified by Visa; Mastercard®SecureCodeTM; of American Express SafeKey.
Mocht uw betaling niet door ons zijn ontvangen en heeft u de producten al ontvangen, dan dient u:
- deze producten binnen veertien (14) dagen na de levering van de producten te betalen, of
- de producten zo snel mogelijk (op uw kosten) naar ons te retourneren. Als dat het geval is, moet u de producten in uw bezit houden, er met gepaste zorgvuldigheid mee omgaan (inclusief het volgen van alle instructies of handleidingen die op de producten van toepassing zijn) en ze niet gebruiken voordat u ze aan ons retourneert.
Als u de producen niet terugstuurt (bijvoorbeeld wanneer u deze niet betaald heeft) dan kan het zijn dat wij de goederen bij u afhalen. Wij proberen dan contact met u op te nemen om u te laten weten of wij dit van plan zijn.
Daarnaast zijn wij, indien u de producten niet binnen 14 dagen na aflevering teruggezonden en betaald heeft, gerechtigd u de incassokosten en de wettelijke rente in rekening te brengen. Wanneer u de producten namens een bedrijf (dus niet in de hoedanigheid van consument) van ons heeft gekocht, dan brengen wij u de wettelijke handelsrente in rekening.
Niets in deze clausule doet afbreuk aan uw wettelijke rechten om het contract te annuleren tijdens de herroepingstermijn van 14 dagen na levering van de producten.
De prijs van de producten is:
in euro (€)(EUR);
inclusief BTW, tegen het van toepassing zijnde tarief;
inclusief de verzendkosten voor levering binnen Nederland;
exclusief de verzendkosten. De verzendkosten zijn afhankelijk van het land en het adres waar de producten moeten worden geleverd. Deze kosten worden daarom tijdens het afrekenen berekend en aan u getoond voordat u uw bestelling afrondt.
- Aard van de producten
Wij dienen u te voorzien van producten die voldoen aan uw wettelijke rechten. Boek 6 van het Nederlands Burgerlijk Wetboek geeft u bepaalde wettelijke rechten (ook wel 'statutaire rechten' genoemd), bijvoorbeeld dat de producten:
- van bevredigende kwaliteit zijn, wat betekent dat de producten compleet en zonder beschadigingen zijn;
- geschikt zijn voor het doel; en
- overeenkomen met de beschrijving, het voorbeeld of het model.
De verpakking van de producten kan afwijken van wat op de website getoond wordt.
Alle producten die met korting, als restanten en/of als inferieur worden verkocht, zullen als zodanig worden geïdentificeerd en verkocht. Deze producten zijn geschikt voor het beoogde doel.
Indien wij bepaalde producten niet kunnen leveren, kan het nodig zijn deze te vervangen door alternatieve producten van gelijke of betere kwaliteit en waarde. In dat geval:
- zullen wij u laten weten dat wij van plan zijn dit te doen, maar dit is niet altijd mogelijk; bovendien
- heeft u het recht om deze vervangende producten te weigeren; in dat geval zullen wij u een terugbetaling of een ander vervangend product aanbieden en u laten weten hoe lang een dergelijk aanbod geldig blijft.
- Defecte producten
Uw wettelijke rechten volgens het Nederlands Burgerlijk Wetboek (ook bekend als 'statutaire rechten') zijn uiteengezet in deze algemene voorwaarden. Ze zijn een samenvatting van enkele van uw belangrijkste rechten. Voor meer gedetailleerde informatie over uw rechten en wat u van ons mag verwachten, kunt u:
- onze webpagina bezoeken: https://www.henchman.nl/levering-retourzendingen/.
- contact met ons opnemen via de contactgegevens bovenaan deze pagina, of
- de website van de Nederlandse overheid bezoeken, bijv: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-zijn-mijn-rechten-en-plichten-bij-een-koopovereenkomst#:~:text=Rechten%20bij%20een%20koopovereenkomst&text=een%20product%20zonder%20beschadigingen%3B,kosten%2C%20zoals%20bezorgkosten%20of%20installatiekosten.
Niets in deze algemene voorwaarden doet afbreuk aan uw wettelijke rechten op grond van het Nederlands Burgerlijk Wetboek (ook bekend als 'statutaire rechten'). Daarnaast kunt u nog andere wettelijke rechten hebben.
Gelieve contact met ons op te nemen via de contactgegevens bovenaan deze pagina, als u denkt dat uw producten defect zijn.
- Beëindiging van het contract
De beëindiging van ons contract heeft geen invloed op ons recht om geld te ontvangen dat u ons op grond van het contract verschuldigd bent.
- Beperking van onze verantwoordelijkheid tegenover u
Met uitzondering van elke wettelijke verantwoordelijkheid die wij wettelijk niet kunnen uitsluiten of die voortvloeit uit de toepasselijke wetgeving met betrekking tot de bescherming van uw persoonsgegevens, zijn wij niet wettelijk aansprakelijk voor verlies, indien en voor zover mogelijk volgens uw wettelijke rechten, dat:
- niet te voorzien was voor u en ons op het moment dat het contract tot stand kwam;
- niet veroorzaakt is door enige inbreuk van onze kant;
bedrijfsschade is, en/of
- veroorzaakt is door onjuist gebruik van de producten (niet normaal gebruik van het product).
- verlies is voor niet-consumenten
- Geschillen
Wij proberen eventuele geschillen met u snel en efficiënt op te lossen.
Als u niet tevreden bent met:
- de producten;
- onze dienstverlening, of
- iets anders,
neem dan zo snel mogelijk contact met ons op door een e-mail te sturen naar: henchman@yourhelpdesk.eu
Wij beantwoorden uw klacht binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst. Indien een klacht een te verwachten langere verwerkingstijd heeft, zullen wij u binnen 14 dagen een bericht van ontvangst sturen en u een indicatie geven van wanneer u een meer gedetailleerd antwoord kunt verwachten.
U geeft ons minimaal 4 weken de tijd om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze periode ontstaat een geschil dat aan de rechter kan worden voorgelegd.
Op alle rechten, verplichtingen, offertes/aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, alsmede op deze algemene voorwaarden, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
- Indien u een gerechtelijke procedure wilt aanspannen, zijn de rechtbanken van het deel van Nederland waar u woont niet-exclusief bevoegd met betrekking tot dit contract.
- Rechten van derden
Geen enkele andere partij dan een partij onder deze algemene voorwaarden heeft enig recht om een van de voorwaarden van deze algemene voorwaarden af te dwingen.